hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > فارس > اقدامات شاخص آب منطقه‌ای فارس در دولت سیزدهم/از عملیاتی شدن 27 پروژه سازه‌ای تا اجرای 77 پروژه غیر سازه‌ای

مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس تشریح کرد؛

اقدامات شاخص آب منطقه‌ای فارس در دولت سیزدهم/از عملیاتی شدن 27 پروژه سازه‌ای تا اجرای 77 پروژه غیر سازه‌ای

به اذعان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس، طی مدت فعالیت دولت سیزدهم در این استان 27 پروژه سازه‌ای و 77 پروژه و اقدام غیر سازه‌ای توسط این شرکت اجرایی شده، که بخشی از این طرح‌ها، پیشرفت فیزیکی قابل توجهی داشته و شماری نیز به بهره‌برداری رسیده است.

سیاوش بدری دوشنبه 21 خرداد گفت: از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم و در راس آن رئیس جمهور شهید، حضرت آیت الله رییسی، بلافاصله سفرهای استانی در اوایل شهریورماه 1400 شروع شد و استان فارس نیز هفتمین مقصد هیئت دولت بود.

بدری ادامه داد: در سفر اول هیئت دولت به فارس، شرکت آب منطقه‌ای تعداد هشت مصوبه داشت که چهار مصوبه همزمان با سفر سال بعد اجرایی شد و بر همین اساس در جشنواره شهید رجایی در بخش اجرایی شدن مصوبات سفر دولت به شکل ویژه از این شرکت قدردانی شد.

وی افزود: یکی از مهمترین مصوبات، خط دوم تامین آب شرب کلانشهر شیراز از سد درودزن بود که خوشبختانه با کار جهادی، طی سفر دوم هیئت دولت به فارس در مهرماه 1402 با دستان پر کفایت و سرشار از برکت شهید جمهور به طور رسمی افتتاح شد.

بدری توضیح داد: پروژه خط دوم انتقال آب شرب از سد درودزن به شیراز به طول  ۷۸ هزارمتر، دارای تونل خط انتقال به طول 4440 متر، ایستگاه پمپاژ، تصفیه خانه با ظرفیت ۳۰۰۰ لیتر در ثانیه و سه مخزن 20 هزار متر مکعبی؛ در مجموع ۶۰ هزار متر مکعب است.

این مقام مسئول با بیان اینکه امروز تامین آب شرب کلانشهر شیراز، از آبخوان‌های آهکی اطراف شهر و بخشی از سد درودزن تامین می‌شود، افزود: با افتتاح خط دوم انتقال آب شرب شیراز با ظرفیت ۳۰۰۰ لیتر بر ثانیه، یک میلیون نفر از ساکنان مناطق مختلف این کلانشهر از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای فارس همچنین گفت: آبگیری اولیه سد هایقر واقع در شهرستان فیروزآباد در زمستان 1401 تامین آب شرب نقاط جمعیتی از جمله شهر قیر واقع در شهرستان قیر و کارزین از سد سلمان فارسی با ظرفیت 180 لیتر بر ثانیه، تکمیل و بهره‌برداری از خط آبرسانی به شهر ارسنجان، اجرای طرح اضطراری آبرسانی به 30 روستای شرق مرودشت و اکراد شهرستان زرقان، آبرسانی به جنت شهر، شروع عملیات اجرایی آبرسانی به دبیران و شهر پیر و نیز شروع عملیات شیرین سازی آب دریا و انتقال آن برای تامین آب شرب و صنعت استان از دیگر پروژه‌های سازه‌ای انجام شده توسط شرکت آب منطقه‌ای است.

سیاوش بدری در خصوص اقدامات غیر سازه‌ای شرکت آب منطقه‌ای فارس در طول دولت سیزدهم نیز گفت: خداوند را شاکر هستم به بنده فرصت خدمتگزاری عنایت کرد و دریافت لوح قدردانی با عنوان "مدیریت جهادی" در جشنواره شهید رجایی را نشانه‌ای از عزم جدی همکاران این شرکت برای کار شبانه روزی بدون منت و تنها برای رضایت خداوند می‌دانم.

انتهای پیام

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد